sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Täti tuunaa

Palvelutalossa asuva tätini, Karhupuiston kummi, on taitava käsistään. Erityisesti hän on kunnostautunut kutomisessa, lähetysmyyjäisiin on kudottu sukka jos toinenkin. Vaikka palvelutalossa ohjelmaa onkin joka päivälle, niin aikaa jää myös ristisanoihin, lukemiseen ja virkkaamiseen. Hänellä on vielä säästössä vanhoja lankoja.

Viimeisin tuotos on huppu vanhaan kirjoneulevillatakkiin.

Huomaa nappi, jolla huppu on kiinni (ei kuulemma repsota).
Täti on ajatellut jo tulevaa vappua! Hän virkkasi 3 vappuhatun "pohjaa", joihin voi sitten suunnitella koristuksia mm. virkattuja kukkia.

Virkattu peitto on vuosien takaa.
Täti on ommellut myös kavereilleen. Remonttipakolaiselle (asui palvelutalossa kotinsa remontin ajan) hän lyhensi maripaidan hihat. Ompelukonetta ei ollut, joten hän ompeli käsin. "Minulla on kaunis käsinommeltu tikki."

Joskus tätiä ei nukuta ja hän virkkaa vielä puoliltaöin. Silloin hän kuuntelee tosi tarkasti askeleita, koska yöhoitaja käy katsomassa joka ilta 22-24 välillä. "Minä menen nopeasti virkkuun kanssa peiton alle ja olen nukkuvinani." "Saisinhan minä valvoa, vaikka kuinka myöhään, onhan tämä minun kotini, mutta ei kaikkien tarvitse tietää, että joskus virkkaan yöllä."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti